Sunday, November 22, 2009

pengalaman malam pertama

sebenarnya tajuk entry ini adalah tidak benar . aku tipu sebenarnya .
*padan muka kat korang sbb kena tipu .

aku nak bercerita tentang pengalaman pertama aku dipanggil cikgu di sekolah . aku tahu korang pernah kena panggil dgn cikgu kann . *yang kat belakang pakai baju warne oren tu jgn senyum2 , aku tahu kau pernah . ada yang kena panggil sbb bagi monyet mkn time cikgu mengajar , ada yang kena panggil sbb pukul org sampai keluar air mani . ada yang sbb buat peta dunia kt atas meja .

tapi aku ingt lagi , first time aku kena panggil dgn cikgu sbb cikgu jumpa surat permainan aku dlm beg . ketika itu aku masih bersekolah rendah . *jgn sebok tanya aku sekolah rendah kt mana , denga dulu aku nak cerita . ishh . haa . mana tadi . oke . rendah . haa cikgu tu mmg rendah . sama tinggi dgn aku . nama dia cikgu khadijah , KOT .

masa tu ada spotcheak , cikgu jumpa sehelai kertas warna merah tak silap aku , dlm beg . cikgu tu amek dan baca , kemudian dia masukkan kertas itu ke dlm poketnya . aku buat tak tahu je. sbb aku lupa tu kertas apa . satu jam 5saat kemudian , dia panggil aku masuk bilik guru . time tu aku tngk cikgu apa ntah tengah mkn nasik ayam . aku dpt rasa nasik ayam tu tak sedap .

cikgu tanya " ni apa ni?" aku jawab , "tu kertas warne merah saya , cikgu curi dari saya tadi . ingt saya tak nmpk eh ? saya nmpk tau . cikgu curi . cikgu amek senyap2." aku ingt kan cikgu tu nak gelak , sbb aku melawak je sebenarnya . tapi cikgu tu buat muka serius . aku takut lah . *masa tu aku darjah 4 oke , jgn gelak .


haa , lepas tuu . alamak weyh , bateri laptop aku nak habis lah . sori. aku cerita sampai sini je lah oke . bye ! *sebenarnya aku malu nak cerita tentang apa yang aku tulis kat kertas merah tu , hehe .

1 comment:

  1. hampeh..sambung lah balik..xpa2,amik result nnti aku tanya hang

    ReplyDelete