Sunday, November 22, 2009

kampung

aku baru sahaja balik dari kampung . semasa di kampung , aku berasa seperti mahu membunuh diri . kerana aku sngt boring . YE . aku mmg seorang yang senang boring . disebabkan kampung aku tiada laptop , dan astro . aku tiada sebarang aktiviti yang hendak dibuat . aku hanya text orang , makan dan tidur . *aku rasa kalau aku duduk lebih lama di kampung , aku akan mati dlm keadaan gemuk .

mak aku ada menyuruh aku bersembang dgn atuk dan opah ku . tapi aku menolak . aku sayang mereka , tapi aku mmg jarang bercakap dgn atuk dan nenek ku . aku pelik melihat kebanyakkan cucu mereka rapat dgn mereka . ada dua sbb kenapa aku jarang bercakap dgn mereka .

pertama , opah aku seorang yang sengau . aku tak faham apa yang dia cakap ! *menangis . kadang2 bila dia tanya aku "kau buat apa" aku akan jawab "milla sehat la opah" . bila dia suruh aku ambil pinggan , aku akan pergi cari ubat saket pinggang . see . aku malu . sbb tu aku jauhkan diri . kedua , atuk aku seorang yang kuat berceramah . aku bukan nye tak suka dengar ceramah , tapi aku benci dengar ceramah . maaf atuk .


btw, dekat kampung , aku tengok satu iklan ni ,
sekumpulan budak kompang , nyanyi "potong2~"
banyak kali . HAHA . dlm perjalanan ke rumah , aku nyanyi kuat2 ,
"poootong! pootong! poootong! pootong !"
lepas aku habis nyanyi , adek aku muntah .
oh ! no wonder , dia belum sunat .

No comments:

Post a Comment