Wednesday, November 18, 2009

everybody lies

siapa yang tak pernah menipu ? i mean , come on dude .

tipulah kalau kau cakap kau tak pernah menipu kan ?

1) menipu untk melindungi diri sendiri , bisanya drpd malu .
2) menipu untk melindungi seseorang .

biasanya aku menipu , dlm kata lain tidak bercakap benar apabila aku rasa aku perlu melindungi diri sendiri . aku ada dua pilihan , menipu atau memalukan diri sendiri . biasanya aku akan pilih yang pertama. aku lagi sanggup menipu dan menanggung dosa drpd memalukan diri sendiri . i mean , siapa yang tak ? mungkin segelintir . tapi aku bukan yang segilintir itu .

CONTOH , kalau aku datang sekolah , baru lepas break up dgn bf , mata baru lepas nangis , dan kawan2 baik aku tanya , asal mcm baru lepas nangis ni , milla ? hahh , jangan harap lah aku akan menangis lagi kat bahu dorang dan cerita semua benda pasal break up tu . NO WAY. aku bukan jenis yang akn bercerita sambil nangis2 pasal break up , lagi2 melibatkan lelaki . aku akan ckp aku baru lepas jatuh tangga kea, baru lps tngk movie hindustan kea , apa2 jea , but NOT the truth . kalau orang lain mybe akan buat mcm tu , tapi aku ? TAK .

kalau aku pergi sekolah , tudung lupa nak gosok , aku akan ckp maid aku lupa nak gosok padahal mmg aku lupa nak gosok tudung haritu . kalau cikgu aku tanya , asal ta pergi sekolah , aku tak akan jawab aku lmbt bgn , malas nak pergi sekolah , aku akan ckp , aku sakit . see, simple .

macam2 lagi penipuan aku pernah buat . tak kira penipuan itu bertujuan baik atau buruk . dan aku mengaku aku selalu menipu , tapi seperti tajuk entry ini . everybody lies . right ?

No comments:

Post a Comment