Saturday, December 12, 2009

pengalaman pertama

kau pernah masuk rumah hantu ?ouh aku saja tanya , sbb tadi aku baru sahaja masuk rumah hantu (dgn berjalan kaki) . di times squre . ala yang dalam cosmo world tu . haa. anyway , sebelum aku masuk rumah hantu tersebut , aku dah start lemah jantung . perut aku dah kecut dan tangan aku tiba2 kejang .

oke oke! semua boleh ketawakan aku kerana sememangnya aku dilahirkan penakut . its a gift okay. so, setelah dipaksa oleh kawan aku, aiman , aku pun masuklah bersama dia . sebenarnya aku tak rela , tapi dia heret aku . ye dia kejam .

di permulaan rumah hantu tersebut , tiada hantu pun yang sergah aku, tapi aku dah lari balik keluar. di luar , kawan aku heret aku lagi sekali untk masuk ke dalam . jadi nak tak nak aku terpaksa masuk jugak . lagipun , duit pun dah bayar . RM9.00 lagi .

huh! (mengeluh) , kenape lah kita kena bayar duit hanya untk masuk rumah hantu dan menakutkan diri sendiri ? rumah hantu adalah sesuatu yang tidak realistik dan sngt merugikan . dan yang paling teruk , ianya TIDAK MENYERONOKKAN . i just cant understand this world !

SO , di dalam rumah hantu tersebut , i was like so freakin' out . mmg tak boleh nak cakap takut dia . masa tu , aku terpaksa memilih antara memeluk keling yang berada dihadapanku iaitu penjaga rumah hantu yg menemani kiteorg masuk , atau memeluk kawanku , aiman . aku berhadapan dgn situasi yang merumitkan . disebabkan keling baunya , well, busuk . jadi aku memilih aiman . aku memeluk aiman sekuat2 nya dan nasib baik dia tidak mengambil apa2 kesempatan kerana aku tahu , dia pun tengah takut jugak .

sepanjang perjalanan di dalam 'rumah hantu" itu , aku berbisik sendiri ,

"jgn nangis milla , milla jgn nangis , jgn nangis milla , jgn nangis mcm perempuan milla , jgn milla , jangan . kau tu bukan perempuan , jgn nangis mcm perempuan milla . ingt milla, kau tu laki milla , jgn nangis, boobs kau tu span je milla , kau tu laki milla . bukan perempuan , kau takde batang sbb kau cacat milla , tapi kau laki milla . bukan perempuan, jgn nangis milla . jgn nangis!"

dan ketika aku sedang cakap mcm tu berulang2 kali , tiba2 , ada makhluk lain gelak betul2 kat telinga kanan aku . dan ada lagi satu makhluk lain meniup angin lembut di telinga kiri . masa tu , air mata aku terburai macam air terjun . aku nangis sekuat2 nya sampai sume hantu2 palsu kat situ sume terdiam . keling tu terus menggelabah dan membawa aku keluar secepat yg mungkin .

itulah pengalaman pertama aku masuk rumah hantu . lain kali jgn harap aku nak masuk lagi . apapun , aku dah berjaya memalukan diri sendiri dgn menge-post entry ini tetapi ini untuk kebaikan semua . wahai pembaca sekalian , jgn sesekali !

masuk rumah hantu dekat dlm cosmo world . sekian , terima kasih .

No comments:

Post a Comment