Thursday, December 3, 2009

i hate to face this but ,

apa kau rasa bila kau macam jadi stranger dalam rumah sendiri , dengan keluarga sendiri?

tak selesa, boring , malap, sial , celaka , kan ? itu yang aku lalui sekarang . disebabkan aku ada problem sedikit dgn parents aku (kerana masaalah so sial aku ) , aku dah 2hari tak dinner sama2, tak makan , dan hanya terperap di dlm bilik . dunia aku selama 2 hari ini hanyalah laptop , aku mandi sekali sehari dan aku sngt lapar. aku rasa moody dan cuba membuka web2 kelakar untk menceriakan "dunia bilik" aku ni .

kalau nak di-ikutkan, aku nmpk seperti remaja 14tahun yang merajuk kerana parents cuba halang hubungan percintaan ku lalu duduk di dlm bilik , merajuk tak nak mkn sambil dengar lagu "love story dari taylor switf" . tetapi realitinya , aku tak merajuk , tapi aku tak sanggup nak berhadapan dgn kedua2 ibubapa ku dan reaksi yg mereka bakal berikan .

bila aku cuba keluar dari bilik aku , aku rasa seram , sekeliling aku mcm "black and white", aku rasa mcm 100% stranger , aku jalan terhendap2 mcm pencuri , aku berdoa supaya tak terserempak dgn parents aku , (dlm rumah sendiri? wtf?) , huh, setengah jalan ke dapur , aku dengar bunyi moto ayah aku , aku terus berlari selaju tahap kelajuan tikus lalu cepat2 masuk ke dlm bilik .

aku rasa tertekan ! aku lapa dan aku xde kredit ! aku rasa kalau laptop aku xde, aku boleh mati, dlm keadaan tragik sekali . so, its just u and me , encik laptop . hmm , aku rasa.. mybe aku terlalu takut nak berhadapan dgn DUNIA dan REALITI . Life is complicated, everything seems so wrong, and shit happens.

tadi, mak lang aku dtg rumah , dia tahu pasal aku tak makan , dan dia ketuk pintu aku , aku buka pelan2, aku nmpk dia senyum smbl bawak nasik goreng kerabu . mula2 aku fikir nak tolak , tapi bila aku tngk mak lang aku dah panas kan sume , hmm . aku amek jelah . 5minutes after that, dia dtg lagi , bawak air dan buah-buahan , that time , aku rasa mata aku dah berair. somehow, aku rasa dlm hati aku, aku harap sngt org yang senyum dan bwk makanan tu adalah mak aku , or mybe ayah aku .

but salah siapa semua ni terjadi ? aku .sampai bila aku nak mcm ni? takkan aku nak habiskan masa cuti aku , dgn membuka laptop, terperap dlm bilik, dan curi2 makan tengah malam ? org lain sedang happy holiday dgn family tapi aku ? aku dah rasa mcm org asing dlm rumah ni. aku rasa nak menjerit , tapi xde ayat yg keluar. tapi , apa korang nak aku buat ? apa yang korang akan buat kalau korang dh ckp something bad and hampir lari rumah ?

sometimes, kita rasa dorang menyusahkan , dorang menggangu , dorang tidak memahami , kdg2 kita tak tahan , kita melawan , kita memberontak , tapi aku tahu , walaupun kita rasa mcm tu, kita still sayang dorang. cuma hormon remaja dlm diri kita buat kita susah nak buktikan sume tu . aku tak tahu apa nak buat , apa nak fikir, apa nak ckp, lepas ni .

P/s : maaf , lain kali aku akan cuba untk tidak post entry2 berbentuk luahan perasaan seperti ini lagi.

No comments:

Post a Comment