Tuesday, February 19, 2013

keceleruan fikiran macam ni lah

aku tak tahu apa yang aku cuba lari.
mungkin dari sakit hati
mungkin dari hasad dengki
mungkin dari ego sendiri

apabila mereka ajak berjumpa kelak
aku akan elak
aku akan cakap tak nak
sebab apa yang aku akan dapat kelak?

gelak?
heh, kalau gelak palsu itu yang engkau mahukan.
silakan.

manusia ada cara tersendiri
ramai yang masih mencari diri sendiri
tetapi aku cuma ingin masa bersendiri
buat masa ini
aku ingin berhenti mencari

dunia aku dan engkau berbeza
kita manusia semua sama
tapi dunia kau masih disana

aku tak tahu apa yang aku mahukan
rasa tertekan 

adakah aku tidak bersyukur?
kalau begitu adakah engkau bersyukur?

sebelum mula menunding jari
tunding jari di muka sendiri


2 comments:

  1. bagus2
    keep it up
    special request: yg ganas nyer tone ade x?

    ReplyDelete