Wednesday, December 22, 2010

i mind my own business

okay ramai orang salah sangka bila aku kata 'i mind my own business' dekat facebook . ada kata aku sombong , ada kata aku mcm arrogant and bajet mcm hebat sangat , mcm bagus dlm semua benda and tak perlukan orang lain .

tapi mereka salah .

mind my own business tak bermaksud aku tak peduli tentang apa yang jadi dekat orang yang aku sayang , aku tak peduli tentang apa yg jadi kat sekeliling aku , aku boleh buat apa je yang aku nak ,bukannya aku akan ignore apa orang lain cakap tentang aku . mind my own business tak bermaksud bila kau cakap 'hi' , aku jawab 'hmphh' .

what i really mean is , i mind my own business sebab aku nak jadi diri aku. aku tak nak jeles dekat orang yang lebih happy , lebih bagus , lebih lawa , lebih kaya , lebih segala-galanya dari aku . sbb bagi aku, biarlah aku nak jadi diri aku . walaupun aku tak berapa sure tentang siapa diri aku sendiri tapi aku taknak selalu jadi poser , ikut style orang lain . biarlah orang nak kata aku ketinggalan sekali pun , plus, aku dah penat berusaha nak jadi orang yang up-to-date dan lebih hebat dari org lain .

i mind my own business because i want to be want i to be . i want to live like i want to live . i mind my own business because i want to be myself . even im not that special , im still happy . because i can be myself .

but im just human , mistakes is what i always do .

so , i mind my own business , how about you ?

No comments:

Post a Comment