Wednesday, December 19, 2012

cinta kau kata?

engkau pernah jatuh cinta? aku pernah. kawan aku, Ameer pun pernah. Ameer jatuh cinta dekat classmate lama aku nama dia SEMAH (bukan nama sebenar). semah ini cantik orangnya.

Ameer suka Semah. semah merupakan cinta pertama ameer.
pada suatu hari, ameer meluahkan perasaannya yang telah lama terpendam kepada semah tanpa ada perasaan takut direject. gentle je luahkan. reject reject belakang kira katanya. Tapi semah kata semah nak fokus SPM dan semah kata ada orang sedang menunggu cintanya. (jawapan klise yang bermaksud aku tak suka kau)

Tapi, walaupun setelah direject. 
Ameer sanggup skip class tambahan untuk teman SEMAH balik rumah jalan kaki setiap habis sekolah.
Ameer sanggup beli cincin yang sama dengan cincin yang semah kata dia hilangkan.
Ameer sanggup minta tolong aku temankan dia belikan selendang yang sesuai dengan semah di the curve.
Ameer sanggup tadah telinga mendengar semah bercerita tentang lelaki yang disukainya.
Ameer tetap setia berada di sisi semah walaupun sebagai seorang kawan.

tipulah kalau kata ameer bahagia melihat semah bersama lelaki lain tapi ameer tahu menghargai cinta pertama dia. satu benda yang aku sangat respect. walaupun cintanya ditolak secara direct tapi dia tetap bertahan dan berani menyatakan yang dia suka akan semah. kami satu gang semua sudah sedia maklum tentang ini. bila aku tanya ameer "kau akan terus berharap ke?" dia cuma terseyum dan berkata "cinta pertama aku dah jumpa dan aku sekarang aku akan menanti cinta terakhir". aku gelak. tak sangka ameer yang selalu mengarut dan mencarut pun boleh keluarkan ayat macam ini. haih. bila cinta :)


cinta pertama aku? alahai nak tahu juga ke? baiklah memandangkan semua dah memaksa. 

masa tu umur 13 tahun. mentah berhingus lagi. zaman myspace. jumpa pun dekat myspace. aku jumpa dia sekali je. itupun ditemani kawan baik. masa aku luahkan perasaan, dia kata dia bukannya tak suka aku cuma dia tak bersedia nak couple. masa tu aku dengan bodoh bodoh bodohnya percaya lah semua yang dia kata tapi dah lama lama aku sedar itu semua alasan... sebab dia memang tak suka aku pun.

macam mana nak cakap eh? perasaan yang aku alami tu terasa sampai sekarang. sebab sampai sekarang aku masih berharap dapat jumpa dia walaupun sekali. walaupun  dah 4 tahun tak jumpa tapi aku pasti takde lelaki lain lagi yang boleh buat hati aku rasa macam mana dia buat hati aku rasa. tapi mungkin dia sekarang ingat aku pun tak. dia macam bintang terlalu sukar untuk dicapai. sobs. OKAY JIWANG BOLEH PERGI MUNTAH SEKARANG. bye.

No comments:

Post a Comment